Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.
W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • Kościół pw. NMP Matki Kościoła i św. Jakuba w Brzesku

Tekst: kl.Kacper Kania; zdjęcia: Jan Chrabąszcz.  Aby oglądnąć zdjęcia, kliknij tutaj, albo na obrazek.

Jak co roku w wakacje ministranci i lektorzy z Liturgicznej Służby Ołtarza naszej parafii wyjechali na wspólną oazę. Tegoroczny czas w dniach 4-10 lipca spędziliśmy w Sudetach. W poniedziałek 4 lipca wyjechaliśmy w stronę Wrocławia. Na początku zwiedziliśmy tamtejsze Zoo (Afrykarium), a po nim udaliśmy się do naszej bazy noclegowej, na cały czas trwania oazy, do Wambierzyc. Wieczorem po zakwaterowaniu uczestniczyliśmy w Mszy Świętej w kaplicy Domu Pielgrzyma. Plan na cały czas oazy był intensywnie zagospodarowany. Nazajutrz wczesnym rankiem po Mszy Świętej udaliśmy się na trasę Korony Gór Polskich – zdobyliśmy najwyższe szczyty Masywu Ślęży i Gór Kaczawskich – Ślężę (718m) i Skopiec (719m). Lekko zmęczeni po pierwszych krokach w górach i długimi odległościami między poszczególnymi pasmami górskimi, wieczorem po kolacji spotkaliśmy się nabożeństwie wieczornym w kaplicy, co stało się naszą codzienną praktyką. Atrakcją trzeciego dnia był Rafting Przełomem Bardzkim w Nysie Kłodzkiej, po intensywnej ponad dwugodzinnej pracy wiosłami, wzajemnych zderzeń pontonów i nieplanowanych upadkach do wody udaliśmy na obiad i tor saneczkowy. Następnego dnia znów wybraliśmy się w góry. Dwa szczyty, Skalnik (945m) i Chełmiec (851m), zdobyte po wyczerpujących, wspinaczkach dały się we znaki naszym nogom. Piąty dzień naszej oazy upłynął nam na odpoczynku i zwiedzaniu Kudowy Zdrój. Dzień rozpoczęliśmy poranna Eucharystią w miejscowym kościele – Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin. Po przyjeździe udaliśmy się do parku linowego. Starsi z nas mogli iść na trudniejszą i wyżej zawieszona trasę, a młodsi lektorzy i ministranci zmagali się z linami i przeszkodami na średnim torze. Po bardzo dobrej i wyczerpującej zabawie udaliśmy na zwiedzanie zdrojowego miasta. W ten dzień również udaliśmy się na Apel Jasnogórski wraz z iluminacją bazyliki. Przedostatni dzień to kolejny i ostatni zarazem dzień w górach. Tym razem naszym celem był najwyższy szczyt Sudetów – Śnieżka (1603m). Już z daleka było widać ogromy szczyt. W lekko pochmurny dzień wyruszyliśmy czarnym szlakiem. Po bardzo długim stromym podejściu, odpoczynkiem była trasa dla turystów prowadząca z kolejki linowej na szczyt. Pierwsi z nas byli na szycie po 1h 05min. Pochmurna pogoda i bardzo silny wiatr uniemożliwiał zbyt długi pobyt na szczycie. Po zejściu i odpoczynku w schronisku czerwonym szlakiem udaliśmy się do autokaru. W ten sobotni wieczór podobnie jak w poprzedni dzień byliśmy na wieczornym Apelu Jasnogórskim w bazylice Wambierzyckiej. W niedzielę 10 lipca po porannej Mszy Świętej, spakowani wyruszyliśmy w drogę powrotną do Brzeska. Po drodze wstąpiliśmy do Adrenalina Parku niedaleko Wrocławia, gdzie część z nas grała w Paintball, a część korzystała z różnych atrakcji m.in. parku linowego. Po długiej i wyczerpującej jeździe wieczorem przyjechaliśmy cali, szczęśliwi i wypoczęci o Brzeska. Czas spędzony wspólnie był dobry i ubogacający. Dziękujemy ks. Jackowi za organizację oazy i panu Janowi Chrabąszczowi za posługę opiekuna.

Sunday the 20th - Custom text here - Powered by Joomla! | Designed by Hostgator Reviews