Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.
W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • Kościół pw. NMP Matki Kościoła i św. Jakuba w Brzesku

Pandemia udowodniała ponad wszelką wątpliwość, iż internet daje możliwość podtrzymywania relacji także wtedy, gdy jest to fizycznie niemożliwe. Choć nigdy nie zdoła zastąpić głębokiego doświadczenia Boga, które dostępne jest jedynie na drodze żywego, liturgicznego i sakramentalnego uczestnictwa w życiu Kościoła – jako ważne uzupełnienie może pomóc zarówno  w przygotowaniu na spotkanie z Chrystusem we wspólnocie, jak i w stawianiu pierwszych kroków na drodze wiary”. (Orędzie papieża Franciszka na 53. Światowy Dzień Środków Społecznej Komunikacji; 2019 r.).                                                                                                         

Parafia jest pierwszą i najważniejszą wizytówką Kościoła. Jeśli w parafii nie będzie w Sieci, albo będzie słabo obecna (kiepska witryna, rzadko aktualizowana, brak profilu w social mediach), tym samym będzie „mniej” Kościoła, a jego siła ewangelizacyjna słabsza.

Istnieje wiele form zaangażowania się wspólnoty parafialnej w dzieło ewangelizacji przez media.

O życiu parafialnym, ukazywanym przecież zawsze jako posiew Ewangelii oraz zaczyn inspirującego dobra, można i trzeba mówić za pośrednictwem profili w serwisach społecznościowych.

Odpowiedzmy więc na pytania:

  1. Jakie są formy obecności Parafii w mediach wirtualnych – i co można by zrobić, aby nasza Parafia była jeszcze wyraziściej obecna w Internecie?
  2. Jak, waszym zdaniem, można jeszcze bardziej zainteresować Parafian wirtualną ofertą mediów diecezjalnych?

 

Thursday the 17th - Custom text here - Powered by Joomla! | Designed by Hostgator Reviews