Kancelaria parafialna czynna
od poniedziałku do piątku w godzinach:
- 7:30 – 8:00
- 16:30 – 18:00
- w soboty: 7:30 – 8:00
(z wyjątkiem niedziel, świąt, spowiedzi parafialnych oraz pierwszego czwartku i pierwszego piątku miesiąca)
Narzeczeni: w czwartek i piątek od 17:00 do 19:00
(z wyjątkiem pierwszego czwartku i pierwszego piątku miesiąca) w wakacje od 18:30 – 20:30
tel. 14 686 37 05
(w sprawach kancelaryjnych godzinach otwarcia kancelarii)
UWAGA!
Kancelaria czynna jest wyłącznie w wyżej wymienionym czasie. O innej porze można zwracać się jedynie w koniecznych nagłych sprawach – jak np. prośba o kapłana z sakramentami świętymi do chorego i formalności związane z pogrzebem.
Sakramenty święte:
– Chrzty – należy zgłosić w kancelarii parafialnej w godzinach jej urzędowania.
– Śluby należy zgłaszać 3 miesiące przed datą ślubu w kancelarii parafialnej. Do spisania protokołu przedślubnego trzeba przynieść metrykę chrztu świętego, świadectwo nauki religii z ostatniej klasy szkoły średniej i zaświadczenie o ukończonym kursie przedmałżeńskim. Przed ślubem narzeczeni uczestniczą w Dniu Skupienia oraz spotykają się w Poradni Życia Rodzinnego.
– Spowiedź – w czasie wszystkich Mszy świętych.
– Do chorych – kapłani udają się w pierwsze piątki miesiąca oraz w uzgodnionych terminach.
Zaświadczenia i dokumenty
W związku z wejściem w życie (maj 2018 r.) unijnych regulacji prawnych tzw. RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) informujmy, że wszelkie dokumenty kancelaryjne:
- metryki chrztu
- zaświadczenia do pełnienia funkcji chrzestnego
- inne dokumenty będą wydawane tylko osobom pełnoletnim, których dokument dotyczy (po okazaniu dokumentu tożsamości).
WYDAWANIE DOKUMENTÓW INNYM OSOBOM (żonie, mężowi, rodzicowi…)
Dokumenty może również odebrać w imieniu zainteresowanej osoby inna pełnoletnia osoba, jeżeli przedstawi w kancelarii parafialnej pisemne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo to nie może być jednak jakiekolwiek, lecz winno być sporządzone zgodnie z zasadami prawa cywilnego (wzory można łatwo znaleźć w internecie) – a zatem posiadać miejsce i datę wystawienia, własnoręczny podpis osoby udzielającej pełnomocnictwa oraz jej dane). Dla przykładu bez pisemnego pełnomocnictwa żona nie będzie już mogła odebrać dokumentu dla męża i odwrotnie, rodzic dla dorosłego dziecka itd.
WYDAWANIE DOKUMENTÓW DROGĄ POCZTOWĄ
Jeżeli jakaś osoba, która mieszka bardzo daleko np. za granicą i chciałaby otrzymać dokument pocztą, powinna udać się do swojego księdza proboszcza (ewentualnie kapłana z Polskiej Misji Katolickiej – jeśli mieszka za granicą), który w jej imieniu wystosuje pismo do naszej parafii. Po otrzymaniu pisma wystawimy dokument i odeślemy pocztą poleconą do tegoż kapłana, który następnie przekaże dokument osobie zainteresowanej.
WYDAWANIE DOKUMENTÓW OSOBOM MAŁOLETNIM
Dla osób małoletnich dokument odbierają tylko ich rodzice (lub opiekunowie prawni).